04-9916771

מהו הליך קרטומטריה?

קרטומטריה

בקצרה:

האפשרות לבצע מיפוי קרנית מעניקה לרופאי העיניים כלי אבחוני רב ערך. המיפוי תורם לאבחון של אקטזיה, מחלת הקרטוקונוס ובעיות ראייה נוספות. את מיפוי הקרנית מבצעים באמצעות מכשור דיגיטלי חדיש שבוחן לעומק את שטח הקרנית בטכניקת הקרנה וסריקה. הבדיקה מציגה את הקרנית במפה של צבעים שמסמלת את העובי, הרמה של המשטח ונתונים נוספים. הצבעים החמים במפת הצבעים שייכים לאזורים קמורים בעוד הצבעים הקרים שייכים לאזורים נטולי קימור. מחפשים מידע נוסף על קרטומטריה? מעוניינים להתייעץ עם אופטומטריסט מומחה או לבצע בדיקת ראייה מקצועית? אופטיקה אנדי היא המקום בו ניתן לבצע בדיקות ראייה מכל סוג ולהתייעץ עם מומחים.

מתי כדאי לבצע בדיקת קרטומטריה?

אבחון מחלות שגורמות לעיוות פני הקרנית מתבצע על ידי בדיקת קרטומטריה או מיפוי קרנית. הבדיקה מציגה את פני השטח של הקרנית עם דגש על כוח התשבורת. בכל מקרה בו קיימת מחלה שגורמת לשינוי צורת הקרנית חשוב לאבחן את הגורם לבעיה בהקדם ולבצע מעקב. בדיקת מיפוי קרנית נדרשת גם לקראת ניתוחי הסרת משקפיים או לאחר השתלת קרנית. הבדיקה אינה מלווה בכאב ואינה דורשת תקופת החלמה. ניתן להגיע אל הבדיקה ללא מלווה ולחזור לשגרה מיד לאחר מכן. שימו לב, עליכם להסיר עדשות מגע רכות כשעה לפני הבדיקה ועדשות מגע קשיחות כ-24 שעות לפני הבדיקה. במקרים בהם קיים חשש להשפעת השימוש בעדשות מגע על התוצאות תתבקשו לחזור על הבדיקה.

מה אפשר לעשות אחרי הבדיקה?

אפשרי לבצע התאמה מדויקת של עדשות ראייה, אשר משפרות את התפקוד של העין. לשם כך כדאי לבצע בדיקת קרטומטריה הנותנת תמונה מדויקת של מבנה הקרנית. במצב של אסטיגמציה (קימור קרנית) התייעצות עם אופטומטריסט מומחה בהתאמה עדשות מגע הכרחית. רק אופטומטריסט שמתמחה בעדשות מגע יודע מתי להמליץ על עדשות מגע קשיחות ומתי להמליץ על עדשות רכות. אם מתוכננת לכם בדיקת מיפוי קרנית ואתם מרכיבים עדשות מגע באופן קבוע יש לקבל הנחייה מרופא או אופטומטריסט לגבי מועד הסרת העדשות כהכנה לבדיקה.

יש לכם שאלות נוספות על קרטומטריה? מחפשים אופטומטריסט מוסמך עם תעודה מטעם משרד הבריאות? חייגו עכשיו אל אופטיקה אנדי ותיהנו מיחס אישי ושירות אדיב. הצוות של אופטיקה אנדי מתמחה בהתאמת עדשות מגע.

קרטומטריה

השאירו את הפרטים ואנחנו נחזור אליכם:

עוד בנושא

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support