04-9916771

בחירת אופטומטריסט וקניית משקפיים

בניגוד לרפואת העיניים, האופטומטריה בארץ היא תחום פרוץ. יש לא מעט חנויות אופטיקה שאינן מעסיקות אופטומטריסטים מוסמכים לטובת בדיקת אופטומטריסט, ובמקומם מועסקים מוכרים שמציגים עצמם כאופטומטריסטים, ומבצעים בדיקה שטחית שתוצאותיה שגויות. יש לכך השלכה על בריאות העיניים שלכם ועל איכות חייכם, שכן התאמה לקויה של משקפיים עלולה לגרום לכאבי ראש, סחרחורות ואדמומיות בעיניים, אשר מפחיתים מיכולת הריכוז וגורמים למתח נפשי. זאת הסיבה מדוע חובה לעשות בדיקת ראיה אצל אופטומטריסט מוסמך, בוגר לימודי אופטומטריה במוסד אקדמי ובעל רישיון של משרד הבריאות. רק לאופטומטריסט מוסמך יש כלים לקבוע את סוג ליקוי הראייה ממנו אתם סובלים (רוחק ראייה או קוצר ראייה), דרגתו ואת מידת התיקון האופטי שיש לעשות באמצעות משקפיים או עדשות. יש חשיבות לוודא שלאדם שמבצע את בדיקת הראייה אכן יש תעודה ממשרד הבריאות על שמו ולא תעודה על שם מישהו אחר שתחת חסותו הוא מבצע בדיקות. אל תרכשו משקפיים רק על סמך המלצתו של המוכר בחנות האופטיקה או על סמך מרשם ישן, היות שייתכנו שינויים במספר. לאמירה זו יש חשיבות נוכח תופעה נפוצה של העתקת מספר ממשקפיים ישנות ללא ביצוע בדיקה חדשה לצורך קביעת מספר מעודכן.

בדיקת אופטומטריסט

ראייה תקינה הכרחית לאיכות חיים. פגיעה בכושר הראייה בכל גיל דורשת אבחון מוקדם ככל האפשר וטיפול מתאים. בעיות ראייה מתבטאות אצל ילדים בקשיים בלימודים, בעיות התנהגות ועיכובים התפתחותיים. בגילאים מבוגרים יותר בעיות ראייה מופיעות כחלק מתהליך ההזדקנות. פעמים רבות, מבוגרים שלא הרכיבו מעולם משקפיים מגלים ירידה בכושר הראייה בזמן קריאה או מול מסך מחשב. פנייה מהירה אל אופטיקה אנדי מבטיחה בדיקת אופטומטריסט מוסמך, ציוד חדיש, אבחון מדויק והתאמה נכונה של משקפיים או עדשות מגע.

מה כוללת בדיקת אופטומטריסט?

בדיקת אופטומטריסט כוללת מספר שלבים. השלב הראשון כולל תשאול בו יקבל האופטומטריסט מידע רלוונטי על הנבדק, כמו גיל, מקצוע- האם למשל המקצוע שלכם כרוך בישיבה ממושכת מול מחשב, האם אתם מרכיבים או הרכבתם משקפיים והאם מדובר על משקפי ראיה מרחוק או מקרוב וגם האם ישנן בעיות במשפחה הקשורות לראיה. בהמשך תתבצע בדיקת ראיה ממוחשבת עם מכשיר אוטורפרקטומטר. מכשיר זה נותן תמונה כללית על מצב הראיה בעזרת הבזקי אור. הבדיקה השלישית היא הבדיקה המוכרת לכולם כאשר חושבים על בדיקת אופטומטריסט והיא בדיקת חדות ראיה באמצעות הלוח והמספרים. בסיום התהליך יחליט האופטומטריסט מהו המשך הטיפול, יתאים עזרי ראיה במידת הצורך ו/או יפנה לטיפולו של רופא עיניים במידה והתגלתה בעיה רפואית.

מתי כדאי לבצע בדיקת ראייה אצל אופטומטריסט?

ההמלצה בעבור מרכיבי משקפים או עדשות מגע היא על בדיקת ראייה אחת לשנה. במצבים בהם אתם מרגישים שינוי בכושר הראייה כדאי לגשת בהקדם לביצוע בדיקת אופטומטריסט. הסובלים ממחלות עיניים נדרשים להגיע לבדיקות ראייה בהתאם להמלצת הרופא או האופטומטריסט המטפל. זיהוי מוקדם של בעיית ראיית מונע במקרים רבים החמרה. בגילאים מבוגרים נדרשת בדיקת ראייה כתנאי לחידוש רישיון נהיגה. פנייה לבדיקת ראייה נדרשת במקרים של טשטוש ראייה, צמצום שדה ראייה, הבזקים, נקודות שחורות.

מה קורה לראייה אחרי גיל 40?

החל מגיל 40 מתחילה להופיע נסיגה בכושר הראייה מקרוב. אם חציתם את גיל 40 ייתכן וגם אתם מרחיקים את העיתון בכדי למקד את הראייה או מתקשים בקריאת מידע מתוך מסך מחשב. זה הזמן לתאם בדיקת ראייה באופטיקה אנדי אצל אופטומטריסט מוסמך.

בחירת

אופטומטריסט מורשה

טיפול באיבר עדין ומורכב כמו עיניים דורש אופטומטריסט מורשה מהטובים בתחום. אופטומטריסט שפועל בישראל נדרש בקבלת רישיון מטעם משרד הבריאות. בכל פנייה אל אופטומטריסט חשוב לוודא שיש לו תעודת הסמכה מטעם משרד הבריאות. מחפשים אופטומטריסט מורשה? אופטיקה אנדי היא המקום בו אופטומטריסט מוסמך מבצע בדיקות ראייה להתאמת משקפיים או עדשות מגע, בדיקות ראייה לקבלת רישיון נהיגה, בדיקת תפקודי ראייה, בדיקות ראייה לילדים וגם מיפוי קרנית. חייגו עכשיו לתיאום תור לבדיקת אופטומטריסט או התייעצות.

איך מקבלים תעודת אופטומטריסט מורשה?

הכשרה של אופטומטריסט מתחילה בהשלמת מסלול לימודים אקדמיים של 4 שנים. הלימודים עוסקים באנטומיה, פיזיולוגיה, פתולוגיה עינית, אופטיקה גנארית, אופטיקה ויזואלית ועוד. לאחר השלמת 4 שנות הלימוד בהצלחה יש לגשת אל מבחן הסמכה שנערך על ידי משרד הבריאות. מבחן ההסמכה כולל גם פרק עיוני וגם פרק מעשי. בוגרים של מסלולי לימוד בחו"ל נדרשים לעבוד סטאז' בארץ או להוכיח עבודה של שנה בתחום. ניסיון מהווה יתרון גדול וכדאי לתת עדיפות לאופטומטריסטים מנוסים שעוסקים במקצוע שנים רבות. אופטומטריסט מורשה עם ניסיון יידע לזהות סימנים של מחלות עיניים ולהפנות את הנבדק בהקדם אל רופא עיניים להמשך אבחון.

בדיקת ראייה אצל אופטומטריסט

החל מגיל 6 בדיקות ראייה מתבצעות אצל אופטומטריסטים. בעוד בעבור בדיקת ראייה אצל רופא עיניים תצטרכו להמתין לא מעט לתור מתאים, בדיקת אופטומטריסט אפשר לתאם עוד השבוע. אופטומטריסט מורשה ומנוסה מסוגל לאבחן בעיות ראייה ומחלות עיניים בצורה מדויקת. הבדיקה נמשכת כ-15 דקות ואינה כרוכה בכאב. האופטומטריסט מתאים את הבדיקה למצב הראייה, לאורח החיים ולתלונות של הנבדק. הבדיקה תתחיל בתשאול, תמשיך אל בדיקה ממוחשבת ותסתיים בבדיקת חדות ראייה. תוצאות הבדיקה קובעות האם יש צורך במשקפיים/עדשות מגע או הפנייה אל רופא עיניים להמשך בירור.

פנייה אל אופטומטריסט מורשה מומלצת אחת לשנה בעבור מרכיבי משקפיים או בכל מקרה בו מופיע שינוי בכושר הראייה. בדיקת אופטומטריסט נדרשת לקבלת רישיון נהיגה. אופטיקה אנדי מציעה בדיקות עיניים שמתבצעות על ידי אופטומטריסט מורשה משרד הבריאות עם דגש על התמחות בבדיקות ראייה והתאמת עדשות מגע.

בדיקת אופטומטריסט על ידי אופטומטריסט מורשה

השאירו את הפרטים ואנחנו נחזור אליכם:

עוד בנושא

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support