קוצר ראיה בגיל מבוגר: אבחון וייעוץ רפואי

קוצר ראיה יוצר קושי בתפקוד וירידה באיכות החיים בכל גיל, החל מגיל הילדות ועד לגיל השלישי. בעוד שילד לא ידע תמיד להצביע על כך שאינו רואה היטב, קוצר ראיה בגיל מבוגר יהיה פשוט יותר כי אדם מבוגר מודע יותר לתחושות ויכול לשים לב בקלות רבה יתר שהוא אינו רואה כפי שראה בעבר, בין אם באמצעות קושי בקריאת תרגום בטלוויזיה או הבחנה בפרטים באופן מדויק. אצל מבוגרים אחד התסמינים הנלווים לקוצר ראיה הוא צמצום העיניים לקבלת ראיה חדה יותר. אז עליהם לגשת לבדיקה בהקדם.

כיצד נעשה אבחון קוצר ראיה בגיל מבוגר?

ראשית, כאשר מדובר על גיל מבוגר הכוונה אינה דווקא לגיל השלישי או גיל הקרוב לכך. גם אדם החל מגיל 18 נחשב מבוגר בהקשר הזה. אבחון קוצר ראיה אצל מבוגר נעשה אצל אופטומטריסט בבדיקה הכוללת למעשה כמה בדיקות נפרדות. אחת היא בדיקת שדה ראיה באמצעות מעקב של כל עין בנפרד אחר תנועת עצם כלשהו עד היעלמותו מהעין. בדיקה זו חשובה גם לזיהוי התפתחות מחלות. בדיקה שניה היא חדות הראיה, הבדיקה המוכרת הנעשית באמצעות הקראת מספרים מהלוח. בדיקה נוספת נעשית באמצעות הסתכלות על העין באופן מקיף במכשיר. הדבר בא  לגלות בעיות מבניות כמו קימור לא סימטרי בעדשה או בקרנית (צילינדר).

מהן דרכי הטיפול בקוצר ראיה בגילאים אלה?

קוצר ראיה בגיל מבוגר יכול להיות מטופל במספר דרכים. האמצעי הבסיסי ביותר הוא משקפיים. בגיל 40 ומעלה חלים פעמים רבות שינויים הכוללים בעיות ברוחק ראיה (ראיה מקרוב) שלא היו לפני כן. הפתרון למצב בו ישנו גם קוצר ראיה וגם רוחק ראיה הוא משקפי מולטיפוקל.  פתרון שני הוא עדשות מגע, כאשר היום עדשות המגע ידידותיות יותר, נוחות ומותאמות יותר למבנה העין וגם כאן ישנה אפשרות לעדשות מגע מולטיפוקל אם צריך. פתרון שלישי הוא ניתוח להסרת משקפיים, אך לא תמיד הדבר מתאפשר וגם לא תמיד הוא כדאי, תלוי במצב העיניים באופן כללי, במספר המשקפיים שישנו האם יש גם קוצר ראיה וגם רוחק ראיה.

אופטיקה אנדי מציעה כבר מעל 30 שנה את הבדיקות והטיפולים בקוצר ראיה ומצבים אחרים באמצעים המתקדמים ביותר, הן לילדים והן למבוגרים. מוזמנים ליצור קשר במספר הטלפון: 04-9916771 יש לנו את הצוות המומחים שיכול לטפל בבעית קוצר ראיה בגיל מבוגר ולהעניק איכות חיים טובה יותר.

 

קוצר ראיה בגיל מבוגר

השאירו את הפרטים ואנחנו נחזור אליכם:

עוד בנושא

אופטומטריסט מומלץ בצפון

אופטומטריסט מומלץ בצפון

אופטיקה אנדי: 30 שנות מצוינות באופטומטריה אופטיקה אנדי הוקמה לפני 30 שנה על ידי אנדי ויפעת פומין, שניהם אופטומטריסטים מוסמכים בעלי תעודה ממשרד הבריאות. במהלך

קרא עוד »
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support